Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Join Us On Facebook

Please Wait 17 Seconds...!!! or Close Now!

Jawatan Kosong YGMB - Yayasan Guru Malaysia Berhad

Written By P R M on October 8, 2014 | Wednesday, October 08, 2014


jawatan kosong ygmb
Jawatan Kosong YGMB - Yayasan Guru Malaysia Berhad (YGMB) nama asalnya ialah Yayasan Permodalan Guru Kebangsaan (YPGKB) telah diperbadankan pada 07 Mac 1994 di bawah Akta Syarikat 1965 sebagai ‘Syarikat Berhad Menurut Jaminan’ tidak mempunyai saham. Hasrat penubuhan YGMB adalah untuk menyatu dan menggembleng seluruh warga pendidik dan anggota Perkhidmatan Pelajaran Malaysia ke dalam satu organisasi yang berasaskan ekonomi dan kebajikan yang akan menjadi wahana penting bagi meningkatkan martabat dan maruah warga pendidik.

YGMB diuruskan oleh pengurusan yang dipengerusikan oleh Y. BHG. TAN SRI DATO’ HJ. ALIMUDDIN BIN HJ. MOHD DOM menggantikan Y. Bhg. Dato’ Hj. Salleh Bin Mohd Hussein mulai 16 Mei 2008 telah melaksanakan beberapa langkah penambahbaikan dalam usaha untuk memperkenalkan produk – produk baru untuk kebajikan para guru disamping menyusun semula struktur organisasi YGMB. YGMB juga telah menyahut seruan kerajaan di bawah kepimpinan YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak dengan mewujudkan Indeks Penilian Prestasi (KPI) perlu diikuti oleh pegawai dan kakitangan YGMB serta anak – anak syarikat dengan tujuan untuk penambahbaikan, pemantapan dan meningkatkan keberkesanan pentadbiran YGMB.

Sehingga kini YGMB telah berjaya melunaskan hutang janji bagi permohonan Derma Tabung Kebajikan. Semua bayaran Derma Tabung Kebajikan dibayar terus ke dalam akaun ban ahli. Sungguhpun begitu Insya-ALLAH dengan aktiviti – aktiviti baru yang sudah dan akan dijalankan oleh YGMB kami berjanji akan menunaikan semua permohonan baru Derma Tabung Kebajikan yang memenuhi syarat daripada ahli – ahli YGMB.


Qualified Malaysian citizens invited to fill a vacancies at Yayasan Guru Malaysia Berhad as follows :

1. Kerani Am Pejabat

Please apply through the online system at jobsmalaysia.gov.my

search’, and look for ‘YAYASAN GURU’ keyword on the looking for employers function.

Select the result as below:
  • Majikan: YAYASAN GURU MALAYSIA BERHAD
  • YAYASAN GURU MALAYSIA BERHAD, WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR, W.P. KUALA LUMPUR. SEKTOR: AKTIVITI KEAHLIAN ORGANISASI PERNIAGAAN DAN MAJIKAN

Jawatan Kosong YGMB Closing date: 24 November 2014
Share this Jawatan Kosong :
Notes :
Please be aware of recruitment fraud. The entire stage of this selection process is free of charge. Jawatan Kosong YGMB - Yayasan Guru Malaysia Berhad will never ask for fees or upfront payments for any purposes during the recruitment process such as transportation and accommodation.